Kornuyt: ‘studenten bieden ons een frisse blik’

C. Kornuyt b.v. is een typisch familiebedrijf, gevestigd in Helmond. Opgericht in 1978 door Cor Kornuyt en tegenwoordig geleid door zoon Serge. Kornuyt heeft zich de afgelopen 35 jaar ontwikkeld van voegersbedrijf naar een allround bedrijf dat verschillende diensten aanbied. Allemaal met hetzelfde doel: resultaatgericht vastgoedonderhoud. Het kan gaan om het aanleggen van (giet)vloeren, vastgoedonderhoud, betonrenovaties en vochtbestrijding. De ontwikkelingen in de sector gaan snel. Kornuyt vindt het belangrijk om hun dienstverlening continu te verbeteren en om te blijven innoveren. Vooral op het gebied van bouwchemie.

Nieuwe applicatie en social media

In dat kader hebben ze onlangs een nieuwe applicatie ontwikkeld. Door klanten werden ze vaak benaderd met de vraag wat een gietvloer kost en wat de prijs van een gietvloer is per m2. Om hen nog beter van dienst te kunnen zijn hebben ze de prijsindicatietool ontwikkeld. Een applicatie waarmee potentiele klanten zelf online een prijsindicatie kunnen berekenen. Door de applicatie kunnen ze klanten op een snelle en gebruiksvriendelijke manier inzicht geven in de prijs van een gietvloer.

Ook in de communicatie richting klanten wil Kornuyt een modern bedrijf zijn. Ze maken daarom steeds vaker gebruik van social media. Als allround bedrijf op het gebied van vastgoedbehoud heeft Kornuyt veel kennis opgebouwd. Door middel van social media kunnen ze die kennis op een eigentijdse manier delen met hun klanten.

Frisse blik als toegevoegde waarde

Serge Kornuyt betrekt graag studenten bij het bedrijf. Al geruime tijd werken ze samen met meerdere studenten. De studenten volgen diverse opleidingen en de inhoud van hun stages is vaak verschillend. Ze voegen actuele kennis en een frisse blik toe, bijvoorbeeld op het gebied van marketing en bedrijfseconomie. Zo hebben ze onder andere meegedacht met de ontwikkeling van de prijsindicatietool en het inzetten van social media. Door de informele bedrijfscultuur van een familiebedrijf worden de studenten echt bij het bedrijf betrokken. Ze krijgen verantwoordelijkheid en vrijheid om met ideeën te komen.

Serge Kornuyt: ‘als bedrijf zijn wij gewend om op een bepaalde manier te denken. Met hun frisse blik zetten de studenten ons aan het denken en dat draagt bij aan vernieuwing. Een stage is op die manier een win-win situatie’.