Jongeren snuffelen aan bedrijfsleven in de Week van Helmond Stagestad

Van 26 tot en met 30 januari a.s. vindt voor de tweede keer de Week van Helmond Stagestad plaats. In die week trekken 170 derdejaars leerlingen vmbo-t van het Dr. Knippenbergcollege door de stad om kennis te maken met het bedrijfsleven. Leerlingen steken die week elke dag bij een ander bedrijf de handen uit de mouwen tijdens een halve dag snuffelstage. Aan de Week van Helmond Stagestad doen 35 bedrijven uit de verschillende sectoren mee.

Wethouder Yvonne van Mierlo, voorzitter van de Stuurgroep Helmond Stagestad licht toe: “We organiseren de Week van Helmond Stagestad voor de tweede keer. We hebben veel geleerd van het eerste jaar, waarmee we deze week nog krachtiger en breder kunnen neerzetten.”

Helmond Stagestad

Het doel van Helmond Stagestad is om studenten, bedrijfsleven en onderwijs- en kennisinstellingen in de regio Helmond dichter bij elkaar te brengen. Het bedrijfsleven in de regio kent veel bedrijven die bij het grote publiek onbekend zijn. Zij bieden volop mogelijkheden voor stages en werk voor jongeren.

Helmond Stagestad draagt in het bijzonder bij aan arbeidsparticipatie onder jongeren en heeft mede als doel werkloosheid onder jongeren te beperken.

Margreet de Leeuw, wethouder onderwijs vult aan: “Supergoed dat zoveel bedrijven hun deuren openzetten om onze jongeren de kans te geven aan de toekomst te snuffelen. Vanaf volgend jaar gaan bovendien meerdere scholen deelnemen, dus de Week van Helmond Stagestad blijft groeien!”

TV-Commercial

Helmond Stagestad kreeg onlangs landelijk bekendheid door de campagne van Rabobank. De bioscoop- en TV-commercial gaat over het verhaal van Tom en Miel, twee oud-studenten van ROC Ter AA die de kans kregen hun talent te ontwikkelen bij machinefabrikant AAE in Helmond. Tijdens hun stage ontwikkelden zij een robottoepassing die de productie verdrievoudigde. Tom en Miel zetten zich op hun beurt weer in om een nieuwe generatie te inspireren.